moonlit diamonds sparkle into my mouth

Nu är vi just hemkomna efter en alldeles magisk helg. Pappa fyllde ju som nämnt femtio för ett par veckor sedan, och det var meningen att vi då skulle tagit med honom på äventyr. Tyvärr blev han sjuk och äventyret fick skjutas upp ett par veckor, närmare bestämt till den nittonde mars. I lördags morse styrde vi bilen mot Västervik och Gränsö slott hotell och spa. 
Vi började dagen med shopping och lunch på ett eminent litet fik vi sprang på av ren slump. Där trängdes udda möbler med apelsinträd och hembakad blåbärspaj och vi satt länge tillbakalutade i fotöljerna. Linnea åt en smörgås som var så fin att den platsade på bild istället för min ostfralla som tyvärr var det enda alternativet om en inte vill äta kött. Himla god den också, och tillsammans med kaffe och blåbärspaj blev det en finfin lunch.
Efter ett par timmars shopping åkte vi vidare mot slottet och möttes av en afternoon tea buffé som fick oss alla att dra efter andan. Nedsjunkna i soffor som kunde varit direkt hämtade ur Törnrosa och med havet utanför fönstret var vi mer än nöjda.

Mätta och belåtna ännu en gång bytte vi sedan jeansen mot badrock och tofflor, det var dags att kika på slottets spa. Även här fick vi nypa oss i armen då vi möttes av både ångbastu, pool, jacuzzi och champange. Utanför de enorma fönstren väntade bastuflotte och en varm pool med utsikt över havet. Jag passade även på att ta årets första dopp i Östersjön för att sedan värma mig i bastun. 


Rena i både kropp och själ svidade vi sedan om till våra finaste utstyrslar och satte oss till bords på slottet. Här väntade en trerätters middag med vin och mitt favoritsällskap. 
Och vilken middag sen! Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om denna fantastiska mat och service vi fick men jag vet inte om det finns ord som räcker till. Jag nöjer mig med att säga att det var den bästa restaurangupplevelse jag någonsin haft. 
 
Idag vaknade vi upp till solen och startade med frukost i slottets orangeri för att sedan fortsätta med en promenad runt området bland klippor och skog. Detta har varit en alldeles magsik helg och jag känner mig så uppfylld av ny energi och själen är alldeles ren. Tänk vilka underverk en helg tillsammans med favoriter kan göra. 

Hoppas ni också haft en fin helg omringade av kärlek och värme. Söndagskramar!
Allmänt | |
Upp