A life lived much too fast to hold onto

ur dagboken om tacksamhet från några veckor tillbaka. 

jag är så tacksam över min rastlösa äventyrssjäl som brusar av saltvatten och aldrig vill vara stilla. jag är stolt över mitt mod och min beslutsamhet som gör att jag faktiskt gör slag i saker och tar mig dit jag vill. 

jag är tacksam över min spiritualitet och att jag vågat börja utforska den sidan av mig själv. jag är tacksam över alla andra spirituella själar som korsar min väg och leder mig rätt. jag är tacksam över att jag har fått in Brogen i mitt liv, för hon är precis den person jag behöver just nu. min spirituella själ är fortfarande lite vilsen och hon är här för att hjälpa mig på rätt väg. 

hösten är över och vintern är här för att blåsa igenom oss med kyla och rena våra själar. det här är en nystart och en positiv vinter. en vinter då jag ska låta kylan tränga in och rena min själ. 

idag vill jag skriva om sådant som känns bra, om sådant jag är tacksam över och om förändring. den här hösten och vintern handlar så mycket om förändring och jag tror att jag känner mig så förvirrad för att jag fortfarande håller på att hitta mig själv i allt det här nya. 

jag dricker fortfarande kallt kaffe på cafe och skriver om sånt som känns, men det känns annorlunda inuti. det är en annan typ av rastlöshet och jag vet inte vad som krävs för att stilla den än.  
skottland | |
Upp